Honingmassage

De Russische honingmassage is een massagevorm, waarbij 100% pure honing wordt gebruikt. Het betreft dus geen massageolie met een honing geur. Er wordt daadwerkelijk gebruik gemaakt van de voordelen die echte honing te bieden heeft.

Honing is een zuiver natuurproduct en bevat diverse gezonde suikers, mineralen, enzymen en spoorelementen, die een verzorgende en voedende werking op de huid hebben.
Een honingmassage is aan te bevelen bij een droge en niet-elastische huid door spanning, stress of als de huid een oppepper nodig heeft na een zwangerschap.

Honingmassage is ook een zeer geschikte behandeling als u wilt ontslakken c.q. ontgiften.
Om die reden word de massage geadviseerd bij klanten die gestopt zijn met roken.

De belangrijkste medicinale eigenschap van honing, is dat het werkt als natuurlijk antibioticum. Virussen, maar ook bacteriën en schimmels kunnen worden tegengegaan met honing. Zo smeert een eetlepel honing niet alleen maar de keel, maar ontsmet deze ook. Het kan daardoor gezien worden als een desinfecterend middel, die wij gratis en voor niets hebben gekregen van moeder natuur.

Dit fenomeen is al eeuwen bekend in de Natuurgeneeskunde, maar wordt tegenwoordig ook steeds vaker gebruikt in de huidige reguliere Geneeskunde. Speciaal geprepareerde honingzalf wordt op wonden aangebracht, waardoor infecties worden tegengegaan en wonden sneller genezen.

In deze massage wordt, naast de normale massagetechnieken, gebruik gemaakt van de kleefkracht van honing.  Doordat honing plakt, kan hiermee goed de huid opgetild worden en de doorbloeding gestimuleerd worden. Dit op zich is al een bijzondere ervaring die u meegemaakt moet hebben!

Na de massage wordt de huid gereinigd met vochtige en warme doeken, zodat u weer schoon en fris uw kleding kan aantrekken.

Pasted Graphic 2